9 خواص تخمه هندوانه برای سلامتی

ما در این مقاله قصد داریم به ساده ترین و کوتاه ترین شکل ممکن، شما را با سه تمرین فوق العاده برای چربی سوزی و لاغری به کمک دوچرخه ثابت آشنا نماییم. تمرین با دوچرخه ثابت موجب ایجاد فشار بر روی عضلات ران ها، باسن و ساق پاها شده و با فعال کردن این عضلات باعث بالا رفتن مقاومت و قوی شدن و فرم گیری آنها می شود و همزمان باعث انقباض عضلات شکم می شود و هر مقدار که با شدت بیشتری رکاب زده شود موجب چربی سوزی بیشتر،لاغری، کاهش وزن و در نهایت تناسب اندام را در پی خواهد داشت.

معمولا تمرین با شدت زیاد در جهت ارتقاء قدرت و مقاومت بدنی و تفکیک ماهیچه ها صورت می گیرد. گرید 1 و 2 بیماری معمولا هیچ علامتی نداشته و ممکن است شخص متوجه ابتلا به این بیماری نشود. گلیسرین(که گلیسرول هم گفته می شود) یک ترکیب ارگانیک از چربی هاست که معمولا بصورت یک مایع بی رنگ و بدون بو و مزه ای شیرین و غیر سمی دارد که می توان آن را هم از چربی حیوانی و چربی گیاهی مشتق کرد در بدن ما، گلیسرین بطور طبیعی در پوست موجود می باشد و نقش یک مرطوب کننده را دارد که رطوبت را از طریق لایه های پوستی جذب میکند و از خشک شدن و تبخیر بیش از اندازه جلوگیری میکند که خاصیت آن بخصوص برای افراد مبتلا به سوزش های پوستی بسیار مفید می باشد.

فشار وارده به بدن شما در این مرحله باید به گونه ای باشد که قادر باشید چندین ساعت و بدون خستگی آن را تکرار کنید. فشار همچنان می بایست قابل تحمل بوده اما باید بار آن را بر روی عضلات خود احساس کنید. جاذبه زمین باعث نزول و افتادگی بافت های نرم صورت می شود و در نتیجه آن چین و چروک ها و خطوط ظریف تا عمیق در پوست ظاهر می شود؛ چین های اطراف بینی، دور چشم، خطوط ماریوت و سایر چین و چروک ها از جمله چروک هایی هستند که معمولاً با افزایش سن به وجود می آیند.

در صورت کمبود ویتامین آ عملا فرد دچار خشک شدن قرنیه چشم، دیر درمان شدن زخم می شود. هنگامی که پا با سوزندان چربی های اضافی به میزان دلخواه لاغر شد می توان با افزایش مقاومت دوچرخه ثابت عضلات پا را سفت و تقویت نمود به این صورت که بیشتر این دستگاه ها دارای درجه تنظیم مقاومت هستند که تا هشت درجه قابلیت افزایش دارند که می توان با تنظیم درجه دلخواه و بهرگیری از سرعت تمرین، زمان و مقاومت بر میزان شدت تمرین اضافه و با سوزاندن چربی های اضافی پاها و تقویت و سفت نمودن عضلات آن به پاهایی عضلانی و خوش فرم رسید.

بدین صورت که اگر در هنگام استفاده از دستگاه مقاومت آنرا افزایش دهیم فشار بیشتری را بر روی ران، ساق ها، باسن و سایر عضلات پائینی بدن وارد می شود که این خود باعث تقویت و عضلانی تر شدن پاها می شود اما این نکته فراموش نشود که بدن زنان به جهت اختلافات هورمونی با بدن آقایان هیچ گاه مانند بدن آقایان عضلانی نخواهد شد اما در اثر تمرین و برنامه منظم سفت، خوش فرم و عاری از هرگونه چربی خواهد شد. دوچرخه ثابت نشسته تفاوت عمدهای دارد که باعث میشود استفاده از آن برای کسانی که مشکلات کمر و همچنین ستون فقرات دارند، راحتتر شود.

سبک این تمرینات دوچرخه ثابت دقیقا مشابه با تمرین اول است؛ اما تفاوت در آن جایی است که شما در یک بازهی 5 تا 10 دقیقه ای، تنها 2 تایم 30 ثانیه ای برای تمرین سبک فرصت دارید و می بایست در باقی مدت تمرین، ضربان قلب خود را بر روی حداکثر میزان ممکن نگاه دارید. از آنجایی که این دستگاه جزوء وسایل ورزشی کم فشار محسوب می شود این امکان را فراهم کرده که افراد با هر سن و سالی بتوانند به آسانی با آن ورزش کنند.

ورزش با دوچرخه ثابت در واقع نوعی تمرین با شدت زیاد است که هورمون اندرفین را در بدن فعال کرده و موجب تقویت عضلات و چربی سوزی بیشتر می شود. تمرینات منظم و اصولی پا، با دوچرخه ثابت موجب از بین رفتن چربی ها و جایگزینی عضلات به جای آنها می شود. البته نباید فراموش کرد که نگاه شما همچون هر ورزش و تمرین بدنسازی دیگری می بایست به استفاده از دوچرخه ثابت و انجام تمرینات دوچرخه ثابت ، متعهدانه و منظم باشد. کاهش چربی شکمی یکی از هزاران فواید ورزش منظم است.

دوچرخه ثابت با هدف لاغری و کاهش وزن انتخابی درست است زیرا این دستگاه یکی از وسایل ورزشی عالی در جهت کاهش وزن و لاغری محسوب می شود. دوچرخه ثابت از جمله دستگاه های ورزشی هوازی است که می تواند بانوان را در جهت رسیدن به برخی از اهداف ورزشی شان کمک کند حال این سوال مطرح است که این هدف ها چیست؟ رسیدن به این میزان حداکثری یعنی آغاز سوزاندن چربی و کالری سوزی حداکثری. مدیریت این ورزش بسیار ساده بوده و شما می بایست در یک جلسهی تمرین 20 دقیقه ای، چندین بار از میزان 50 درصد ضربان قلب حداکثری خود، تا نزدیک 85 درصد رسیده و سپس با کاهش فشار تمرین، میزان ضربان قلب را بر روی 50 تا 60 درصد آورده و دوباره این سیکل شدت و کاهش بخشیدن به میزان ضربان خود را تکرار کنید.

حالا باید در این 5 دقیقه به شدت احساس خستگی کنید و به هیچ وجه این تمرین و میزان فشار وارد شده نباید اندک باشد. باید کمی ضربان قلب و شدت تنفستان افزایش یافته، به گونه ای که پس از 10 دقیقه انجام این مرحله، به راحتی نتوانید یک جملهی طولانی را یک جا بیان کنید و احتیاج به جمع کردن نفس خود داشته باشید. پس اگر قصد لاغری و سوزاندن چربی های اضافه را با دوچرخه ثابت دارید، باید در انجام آن مصمم باشید. همچنین پدال دوچرخه به جای پایینتر بودن از زانو، تقریباً هم سطح با زانو تعبیه شده است تا فشار وارد شده بر آن کمتر شود.

علاوه بر این موارد، با ادامه ورزش به همراه دوچرخه ثابت اسپینینگ بهبود زیادی در تراکم استخوانی ناحیه مچ پا، زانو و همچنین لگن مشاهده خواهید کرد. در این مقاله فواید دوچرخه ثابت برای بانوان به همراه فواید استفاده از این دستگاه در لاغری، بدنسازی و همچنین فواید دوچرخه ثابت برای پا و لاغری ران مورد بررسی قرار گرفته است. پیشنهاد میکنیم برای پذیرایی شب یلدا به جای استفاده از غذاهای چرب، شیرین و پرنمک مانند انوع شیرینیجات، از میوه­های سالم، تازه و مغزهای بی­نمک مانند پسته، بادام، فندق، بادام ­زمینی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید