آزمایش چربی خون

بمقدار یک گرم (نوک قاشق چایخوری) پودر دارچین به همراه غذا بخورید (حامله نباشید). 1-1تا 2 قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز را به 1 لیوان آب اضافه کنید. سپس آن ها را با نصف لیوان آب میکس کنید. برای اینکه مقدار آب مورد نیاز خود را پیدا کنید، وزن خود (به پوند) را نصف نمایید. برای کاهش تری گلیسیرید، از مصرف برخی از غذاها خودداری کنید، مصرف چربی های حیوانی (به طور خاص چربی اشباع) که باعث کاهش مستقیم تری گلیسیریدها و LDL می شود را کاهش دهید، همچنین باید از مصرف چربی های ترانس که روی برچسب های مواد غذایی به صورت چربی و روغن هیدروژنه مشخص می شوند نیز خودداری کنید.

هنگام خرید مواد غذایی، اگر برچسب غذایی داشت، آن را بخوانید. یک اشتباه رایج که بسیاری از مردم آن را مرتکب میشوند،مصرف بیش از حد میوهها برای کاهش سطح تری گلیسیرید است. اما این تصور تا حدی اشتباه است، راحتترین و بهترین راه برای از بین بردن چربیهای شکم تغییر در رژیم غذایی روزانه است. تری گلیسیرید بالا نشانه های واضحی ندارد و در واقع یک وضعیت نامرئی است که سلامت شما را بدون این که متوجه شوید تحت تاثیر قرار می دهد.

در واقع اضافه وزن اختلال توازن این دو مکانیزم است و تنها راه حل برای تناسب اندام دائمی برقرار این توازن در بدن است. اسیدهای چرب تک اشباع نشده اسیدهای چربی هستند که یک جفت اتم هیدروژن در زنجیره کربن خود کم دارند. تأثیر ورزش ها در کاهش چربی خون اثبات شده است؛ پیاده روی و کلسترول بر هم اثرات شگفت انگیزی دارند! پلاک ها می توانند باعث تنگ شدن مجرای رگ های خونی باریک شوند یا در نهایت آن ها را مسدود کنند. این متخصص تغذیه بیان داشت: بیمارانی که مبتلا به کلسترول خون هستند برای تأمین آهن مورد نیاز بدن خود باید از مواد غذایی جایگزین جگر همچون مغز پسته و بادام و نانهای سبوسدار استفاده کنند.

جهت کسب انرژی بلغور جو دوسر استفاده کنید. اگر شما نمی توانید با ورزش و رژیم غذایی، تری گلیسرید خود را کاهش دهید، بایستی تحت نظر پزشک از دارو استفاده کنید. مصرف طولانیمدت این دارو در کبد سمیت ایجاد کرده و باعث بالا رفتن سطح آنزیمها میشود. تری گلیسیرید را می توان بدون دارو کاهش داد. روغن ماهی تری گلیسیرید را کاهش می دهد. تری گلیسیرید چربی سرد است با افزایش گرمی ها کاهش می یابد روغن دنبه، آن را کاهش می دهد.

اما افزایش مقدار تری گلیسرید در خون می تواند سرخرگ ها را مسدود کند و به پانکراس آسیب برساند. وقتی شما بیش از حد مورد نیاز خود، انرژی دریافت می کنید (یا غذا می خورید)، این کالری اضافی به تری گلیسرید تبدیل می شود و در سلول های چربی بدن شما ذخیره می شود. 3)این غذا جزو غذاهای سنتی لرستان است. اما اگر بیشتر از 5 تا 6 علایم زیر را دارید حتما به متخصص طب سنتی مراجعه کنید. از نظر طب ایرانی در اثر عدم تعادل اخلاط در داخل عروق حادث شده و منجر به غلظت و لزوجت بیشتر درقوام خون می شود.

سلامت مغز: بیشتر مغز از چربی و کلسترول تشکیل شده که از این چربی، بیشترین سهم متعلق به چربی اشباع است. این در حالی است که فروکتوز موجود در میوه ها خود می تواند عامل افزایش سطح تری گلیسیرید شود. در بین روز 1 الی 2 خوشه انگور بخورید. بنابراین فقط سعی نکنید در طول روز مقادیر زیادی میوه بخورید. ذرات HDL در انتقال اسیدهای چرب اضافی از محیط اطراف به کبد برای حذف درگیر هستند.

۳- مصرف قند و شکر و سایر فرآوردههای تهیه شده از آنها مانند انواع نوشابهها، مربا، ژله، شکلات، کیکها و شیرینیها را محدود یا حذف کنید. درمانهای بدون نسخه برای افرادیکه بیماری زمینه ای مانند آکنه ندارند،اما به دلیل چربی بیش ازحد پوست اذیت میشوند،دردسترس است. مصرف آنها خطر کمتری از چاقی و بیماری های قلبی را شامل می شوند. بالا بودن تری گلیسیرید خون یکی از عوامل خطر بیماری قلبی و سکته مغزی و همچنین چاقی است. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، بیماری کبد چرب بهدلیل انباشته شدن چربی در سلولهای کبد بوجود میآید. هنگامی که تری گلیسیرید بالای ۵۰۰ است، هنگامی که یک لوله از خون کشیده می شود، می توانید چربی ها را در سرم مشاهده کنید.

دیگر غذاهایی که به کاهش تری گلیسرید خون کمک می کنند، شامل مواد غذایی غنی از فیبر مانند جو، کنجاله تخم کتان (می توانید تخم کتان را آسیاب کنید) و حبوبات هستند. اسیدهای چرب تکههای کوچک شدهی تریگلیسیردها هستند که به راحتی میتوانند از سلولهای چربی آزاد شوند و در سلولهای اندام دیگر به صورت انرژی مصرف شوند. هندوانه حاوی فروکتوز کمی است اما بسیاری از ویتامینها و مواد معدنی را در خود جای داده است.

افرادی که کلسترول بالایی دارند حتما پوست مرغ و چربی روی گوشت را بردارند و مصرف گوشت قرمز را کم کنند، به خصوص از خوردن کله پاچه دل و جگر و مغز که حاوی کلسترول بالایی است خوداری کنند. برای آشنایی با بهترن روش درمان فشار خون بالا می توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید. چگونه می توانید میزان چربی احشابی را اندازه گیری کنید؟ هر روز، 2 تا 3 حبه سیر تازه بخورید و در پخت غذا نیز از آن استفاده کنید حتی می توانید بعد از مشورت با پزشک، از مکمل های سیر نیز استفاده کنید.

خوب است بدانید در ۱۰۰ گرم جگر سفید ۱۶۰ کالری انرژی نهفته است و معمولا از آن به دلیل پروتئین مطلوب در فرآورده های گوشتی صنعتی استفاده می شود. سیستم لنفاوی شما شبکهای از مجاری، عروق، گرهها و اندامهایی است که لنفاوی، مایع شفاف و زردرنگ حاوی گلبولهای سفید را از بافتهای بدن گرفته تا جریان خون شما تولید و حمل میکند. سعی کنید از نان سفید، نان گندم یا ماکارونی غنی شده یا سفید شده خودداری کنید. توصیه میشود که روزانه در حد ۲۰ گرم یا کمتر از چربی اشباع استفاده کنید.

3. یک عدد پیاز بزرگ را خلالی خرد کرده و در کمی روغن تفت می دهیم . مقدار کمی از LDL، که البته حائز اهمیت نیز میباشد، توسط ماکروفاژها برداشت میشود که به دیوارهی شریانها مهاجرت کرده و سبب تجمع لایه ی چربی در دیواره ی رگ ها و ایجاد پلاک آترواسکلروزیس شده و احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونر (CHD) را بالا می برد. در سندرم های سوجذب، بدن در جذب مواد غذایی حاصل از غذای هضم شده مشکل دارد. اگر چه یک رژیم غذایی با چربی بالا می تواند سطح تری گلیسیرید را افزایش دهد، یک رژیم کم چربی نیز می تواند آن را پایین نگه دارد.

همانطور که رژیم پرچربی میتواند سبب افزایش میزان تری گلیسیرید شود، رژیم کم چربی نیز باعث کاهش مقدار آن میشود. همانطور که گفته شد چربی برای عملکرد طبیعی بدن ضروری است، اما راه درست آن خوردن مقدار مناسبی چربی است، نه خیلی کم، نه خیلی زیاد. یک قاشق سیاه دانه آسیاب شده را با یک قاشق گیاه «اخبلیا» (گیاهی از تیره ی آلاله معروف به هزار برگ) در یک فنجان عسل خالص طبیعی مخلوط کرده، هر صبح به صورت ناشتا به مدت 5 روز میل نمایید. همچنین برای اینکه چربی در سلولها ذخیره شوند، چربی به فرم اسید چرب وارد سلول میشود و در آنجا به تریگلیسیرید تبدیل و ذخیره میشود.

دیدگاهتان را بنویسید